Spojená škola internátna (SŠI) vo Vranove nad Topľou začala v tomto školskom roku realizovať projekt s názvom Čítanie – brána do sveta. Jeho hlavným poslaním je zvyšovanie čitateľskej gramotnosti žiakov s mentálnym postihnutím.
Vzdelávanie zamerané na zvyšovanie čitateľskej gramotnosti detí s mentálnym postihnutím, realizujú pedagógovia pomocou klasickej knihy, ale aj moderných technológií. „Pre potreby školy sme v rámci projektu Čítanie – brána do sveta nakúpili 422 odborných a detských kníh a desiatky nových interaktívnych tabúľ, vizualizérov, notebookov či tlačiarní,“ uviedla Renáta Kopčeková, riaditeľka SŠI.
Vysvetlila, že v praxi to funguje napríklad tak, že učitelia vložia pod vizualizér knihu, ktorej vybrané kapitoly následne premieta interaktívna tabula. Žiaci sa potom za asistencie pedagógov snažia pracovať s textom. „Veríme, že aj týmto spôsobom dospejeme k tomu, že naše deti budú lepšie čítať, ale aj čítať s porozumením. Chceme tým teda docieliť hlavne to, aby sa čo najviac naučili rozumieť čítanému textu,“ dodala R. Kopčeková.
Nové technologické zázemie školy sa snažia využívať jej učitelia na všetkých vyučovacích hodinách. Na interaktívnych tabuliach premietajú okrem textov rôzne obrázky, prezentácie či náučné videá. Aj pedagógovia sa aktívne zapájajú kreatívne do projektu. Pre tento druh zážitkového vyučovania vytvárajú nové pracovné listy. Samozrejme, pedagogický zbor absolvoval rad školení zameraných na prácu s počítačovou technikou, získavanie psychosociálnych zručností, ako aj poznatkov a schopností pre samotný rozvoj čitateľských zručnosti svojich zverencov v rámci spomínaného projektu. Na podobných vzdelávacích aktivitách v réžii odborných lektorov, sa zúčastnia aj v nasledujúcich mesiacoch.
Projekt je vo výške vyše 260.000 eur. Suma zahŕňa financovanie kúpy nových kníh, viacerých druhov IT techniky, ako aj vzdelávacie aktivity pre učiteľov. Finančné prostriedky získala škola z prostriedkov Európskej únie a štátneho rozpočtu SR.