Imobilní cestujúci majú pri prechode letiskom asistenciu bezplatne

Podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 1107/2006 z 5. júla 2006 o právach zdravotne postihnutých osôb a osôb so zníženou pohyblivost’ou v leteckej doprave majú cestujúci so zníženou mobilitou bezplatný nárok na asistenčné služby pri prechode letiskom.

 „Potrebu asistencie je cestujúci povinný v zmysle uvedenej smernice nahlásiť najneskôr do 48 hodín pred plánovaným odletom svojej leteckej spoločnosti alebo cestovnej kancelárii, u ktorej si letenku zakúpil,“ priblížila Dana Madunická, hovorkyňa bratislavského letiska.

 Bratislavské letisko zabezpečilo pre osoby so zníženou pohyblivosťou a zdravotným postihnutým  vyhradené parkovacie miesta na parkovisku pre dlhodobé parkovanie a zároveň aj na parkovisku pre krátkodobé státie priamo pred vstupnými dverami do terminálu.  Vjazd pred terminál je umožnený po legitimovaní sa preukazom ŤZP.

Pridajte sa k nám na Facebook! Pridajte sa k nám na Facebook!

 Pri vstupe do odletového aj príletového terminálu letiska je viditeľne označené piktogramom a vybavené zvončekom a odposluchom kontaktné miesto pre asistenčné služby. Po ohlásení príchodu si už pre imobilného pasažiera príde pridelený pracovník a pomáha mu pri všetkých formalitách na letisku až po nastúpenie na palubu lietadla.

 „Samotnú asistenciu pri zaregistrovaní, detekcii, prechode terminálom až k lietadlu poskytuje bezplatne imobilným cestujúcim handlingový partner leteckého dopravcu, v našom prípade aj bratislavské letisko. Zamestnanci sú na výkon tejto činnosti školení priamo Národnou radou pre občanov so zdravotným postihnutím. Všetky cesty do terminálov, ako aj samotné terminály bratislavského letiska, sú bezbariérové. Na prekonávanie poschodí slúži okrem schodísk a eskalátorov aj 12 výťahov. Na letisku sa tiež nachádza sedem toaliet a dve sprchy, ktoré sú prispôsobené pre potreby imobilných cestujúcich,“ dodala D. Madunická.

Obdobný postup je aj na košickom letisku. Celý priestor letiska je bezbariérový, počnúc prístupom z parkoviska do budovy a až po východ k lietadlám. Špeciálne upravené WC sú viditeľné označené. Pre cestujúcich sú k dispozícii invalidné vozíky, ktoré na požiadanie poskytnú pracovníci výpravne. Aj tu treba dodržať najneskôr 48 hodín pred plánovaným odletom ohlasovaciu povinnosť. Iba tak môže byť zabezpečená požiadavka na bezplatnú asistenciu pre osobu so zníženou pohyblivosťou. Personál na požiadanie a po odbavení letenky a batožín poskytne bezplatne aj kreslo, v ktorom ju sprevádza až do lietadla.

Podľa až citovaného nariadenia zdravotne postihnuté osoby a osoby so zníženou pohyblivost’ou majú mať zabezpečený prístup aj k leteckej doprave a nemali by byt‘ odmietnuté z dôvodu ich zdravotného postihnutia alebo nedostatočnej pohyblivosti, s výnimkou dôvodov bezpečnosti a na základe zákona.

 

 

Zdieľaj
Subscribe
Upozornenie
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
  • Pridajte si Novinky

    * indicates required
    Zadajte email na odber Noviniek.

    Register chránených dielní použije informácie, ktoré ste uviedli na tomto formulári, aby sme boli v kontakte s vami a aby sme poskytovali aktualizácie a marketing. Dajte nám prosím vedieť všetky spôsoby, akými by ste o nás chceli počuť:

    Súhlas môžete kedykoľvek zmeniť kliknutím na odkaz na zrušenie odberu v zápätí ľubovoľného e-mailu, ktorý od nás dostanete, alebo nás kontaktujte na adrese registerchranenychdielni@gmail.com. Vaše informácie budeme rešpektovať. Viac informácií o našich postupoch ochrany osobných údajov nájdete na našej webovej stránke. Kliknutím nižšie vyjadrujete súhlas s tým, že Vaše údaje môžeme spracovať v súlade s týmito podmienkami.

    We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here.

  • Produkty