Už aj nevidiaci, slabozrakí a telesne postihnutí ľudia môžu bankovať samostatne a bez obmedzení. Slovenská sporiteľňa pre nich vytvára podmienky, aby boli rovnocennými klientmi vo všetkých činnostiach a nemuseli riešiť obmedzenia či prekážky.
„Spoločne so zástupcami z Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska a so zástupcami telesne postihnutých sme si prešli návrhy aplikácií jednotlivých prvkov na uľahčenie orientácie v priestore pobočky. Tie sme následne zapracovali do interiérov týchto špecializovaných pobočiek,“ vysvetlila Ingeborg Vodrážková, ktorá v Slovenskej sporiteľni zodpovedná za správu majetku a investície.
Slovenská sporiteľňa zatiaľ ako prvá banka na Slovensku otvorila na jeseň 2012 dve pobočky, špeciálne upravené na bezproblémovú obsluhu ľudí so zdravotným postihnutím. Nachádzajú sa v bratislavských obchodných centrách Central a Avion. Od ostatných pobočiek sa líšia najmä zvýrazneným vstupom, akustickým majákom pred vstupom, reliéfnou mapou pobočky a vodiacou líniou v podlahe. Prelomový navigačný systém umožňuje zrakovo postihnutým bezproblémový pohyb v pobočke bez nutnosti ďalšej pomoci. Bezpečne a pohodlne sa sem môžu dostať aj ľudia so zdravotným postihnutím, keďže je tu bezplatné parkovanie a bezbariérový prístup.
Banka zároveň začala do svojich bankomatov inštalovať zariadenia, ktoré umožnia slabozrakým a nevidiacim samostatne obsluhovať bankomat a využiť tak väčšinu jeho funkcií. Stačí, ak si v pobočke požičajú slúchadlá a prostredníctvom hlasového navádzania si môžu vybrať hotovosť a využívať všetky ďalšie bankomatové funkcie bez akejkoľvek cudzej pomoci.