Invalidný dôchodok a cesta k nemu nie je jednoduchou záležitosťou. Sociálna poisťovňa sprísnila posudzovanie jednotlivých žiadostí a tak sa stáva, že mnohí ľudia invalidný dôchodok nezískajú, aj keď zdanlivo by mali mať naň nárok.
Prvou záležitosťou, s ktorou sa musí žiadateľ o invalidný dôchodok popasovať, je podanie žiadosti na príslušnú pobočku Sociálnej poisťovne prislúchajúcu k miestu trvalého pobytu. Spísaním a odovzdaním žiadosti sa považuje žiadosť za podanú a tlačivo je dostupné na pobočkách Sociálnej poisťovne.
Pri podaní žiadosti je potrebné zdokladovať odpracované roky pomocou evidenčných listov dôchodkového poistenia, je potrebné predložiť zdravotnú dokumentáciu a v žiadosti je potrebné uviesť aj dátum, od ktorého požadujete priznať invalidný dôchodok.
Je potrebné si pripraviť nasledujúce doklady a dokumenty:
– občiansky preukaz
– tlačivo „Prehliadka zisťovania“, ktoré slúži na posúdenie zdravotného stavu lekárom, musí byť podpísané a potvrdené ošetrujúcim lekárom
– doklady o ukončení vzdelania, doklady o dĺžke štúdia, o vojenskej službe, doklady pre zohľadnenie starostlivosti rodiča o dieťa, o počte vychovaných detí
– potrebné sú aj doklady Sociálnej poisťovne o prípadnom dôchodku manžela/lky, potvrdenia z miestneho úradu práce
– nezabudnite zdokladovať aj zamestnanie pre 1.5. 1990 v zahraničí, v štátoch, s ktorými nemá Slovenská republika uzavretú zmluvu o sociálnom poistení
Viac informácií a aj ďalšie podrobnosti získate návštevou príslušného Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky v mieste vášho trvalého bydliska.